Klachten
Wij doen ons uiterste best om zorg van goede kwaliteit efficiënt te leveren. We streven naar duidelijke informatie aan én goede communicatie met onze patiënten. Dat neemt niet weg dat er soms toch iets mis kan gaan en dat je teleurgesteld bent of niet tevreden. Dan zijn er meerdere mogelijkheden om een klacht te melden en op te lossen:
- De klacht rechtstreeks bespreken met de betrokken persoon.
- Contact opnemen met de Klachtenfunctionaris wanneer je de klacht niet rechtstreeks met de betrokken persoon wilt of kunt bespreken.
Hilde van Heck is onze Klachtenfunctionaris. Zij kan voor jou:
- Bemiddelen.
- Een gesprek tot stand brengen met de betrokkene(n).
- Je wijzen op andere mogelijkheden voor afhandelen van jouw klacht.
Je kunt de Klachtenfunctionaris bereiken door een brief te sturen naar klachtenfunctionaris@ellesie.nl. In de brief vermeld je:
- naam, adresgegevens, telefoonnummer en eventueel een e-mailadres;
- naam van de zorgaanbieder tegen wie de klacht gericht is;
- een beknopte omschrijving van de klacht;
- een chronologische omschrijving van de gebeurtenissen die aanleiding gaven tot het indienen van de klacht.
- het doel van de klacht;
- of de klacht reeds bekend is bij de betreffende zorgaanbieder.
Jouw informatie wordt vertrouwelijk behandeld. De klachtenfunctionaris stelt zich onpartijdig op. Zij brengt alleen met jouw toestemming de klacht onder de aandacht van de betrokkene(n). Alle medewerkers van de kliniek, dus ook de klachtenfunctionaris, zijn verplicht tot geheimhouding. Jouw gegevens worden pas aan derden beschikbaar gesteld als jij daar mondeling of schriftelijk toestemming voor geeft. De klachten worden altijd ter verbetering van de patiëntenzorg besproken.
Het indienen van een klacht heeft vanzelfsprekend geen negatieve gevolgen voor het verloop van jouw behandeling. Zie voor verdere informatie ons klachtenregelement.